Baix Llobregat: Productors i cuiners de luxe

El passat dilluns 2 de Juny, em varen fer una invitació d'última hora a un viatge de premsa gastronòmic, que es feia el dia següent dimarts 3. L'organitzava  el "Consorci de Turisme del Baix Llobregat" amb la col·laboració del "Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat", i la participació de restauradors i pagesos del Baix Llobregat, dintre de la campanya "Els Sabors de l'Horta 2014"

Primer de tor agrair al Parc Agrari, al consorci de Turisme, i als cuiners i pagesos, que hagin compartit amb mi i amb altres 25 blogers i premsa, una tarda tan fantàstica, al voltant de Can Comas l'edifici on s'ubica el Consorci del Parc.

Al blog La Cuina d'Angels, teniu un magnific recull realitzat per Joan amb tot el que varem fer al PressTrip.

Jo us vull parlar de dos coses: el gran nivell de la cuina catalana, i en particular dels cuiners de les localitats del Baix Llobregat, i el producte amb el que treballen, i que varem poder gaudir durant tota la tarda.

També dir, que amb altres 4 companys i companyes: David Àngela, Periodista de Catalunya Radio, Anna Genis del Blog Llepadits, Joan i M. Àngels del Blog la Cuina d'Angels, vaig guanyar el divertit concurs a la millor amanida, rotllo Masterchef que varem fer, entre d'altres coses portava una vinagreta de cireres i vinagre de cava y encenalls de Colinabo en cru, fets amb un pelador de pastanagues. El premi, el millor que he rebut en molt de temps, una meravellosa caixa de fruites i verdures del Baix Llobregat que estic gaudint molt. 

Dins de la capsa, entre enciams gustosos, tomàquets de plorar d'emoció, cireres dolcíssimes, també hi havien (atenció a l'us del passat) albercocs "feets".



L'albercoc de la foto, no és el més bonic que heu vist mai, però mai havia menjat un albercoc d'aquesta qualitat tan prop de Barcelona. Si, a casa al meu poble, a Tortosa, teníem un arbre i també els feia bons, però parlo de fruita que està a la venda. 

El dir que no és bonic, ho dic amb tota la intenció, massa cops al mercat hi ha massa fruita molt molt bonica, però sense cap sabor, ni dolçor, ni aroma ni res.

Aquests tenien una harmonia entre dolçor i acidesa, que juntament amb els aromes els feien espectaculars. Quan els vaig donar a provar als meus fills, el petit va dir, no en vull està tocat, però quan el va provar li va canviar la cara, a partir d'ara provarà més coses.

Pel que fa a cuiners i restaurants presents a la jornada, coneixia el Follia de San Joan Despí, del cuiner Jo Baixas, amb el qui vaig tenir el plaer de parlar una estona. El restaurant és d'un nivell altíssim, i el lloc és realment espectacular, molt recomanable, i amb moltes propostes ben diferents. Aquí teniu l'enllaç a la seva web i véreu del que parlo, desprès aneu-hi.  

També varen participar a la jornada delitant-nos de les seves preparacions totes amb productes del Baix Llobregat, i alguns d'ells fent de jurat del concurs d'amanides:

Sergi Bonillo de La Masia de l'Acadèmia Sanchez Casal. El Prat de Llobregat
Eva Davó i Jaume Vilà de El Diván de los Sentidos. Cornellà de Llobregat

Joan Mascaró d'El Mirador de Sant Just. Sant Just Desvern
Esther Fernàndez de L'Apat. Molins de Rei
Albert Mendiola del Marimorena . Sant Boi de Llobregat
Josep Sagristà del Sagristà. Sant Vicenç del Horts

Cristina Roig. Professora d'alta cuina i col·laboradora del Parc Agrari.
Josep Martin. El Palau Vell. Sant Andreu de la Barca
Manel Armengol. Major Trenta-sis. Gavà
Xavier Llanos. Plats. Rubí 
Joan Figueres. Hotel Sallés Ciutat del Prat. El Prat de LLobregat
Jordi Maymó. El Petit Bonet. San Climent de LLobregat
Rosa Farré. La Lluna en un cove. El Prat de LLobregat
Domingo Morilla. Cal Mingo. Viladecans 
Carlos Dasilva. Públic. El Papiol
Enric Roig. Hotel Can Rafel. Cervelló


Si em deixo algú ... m'ho dieu hi el poso, vaig gaudir molt de totes les coses que vaig tastar i de tots els moments que vaig viure.


I pel que fa als restaurants, es questió de imprimir aquest post, i anar marcant els restaurants que visiteu, segur que val molt la pena. A continuació algunes fotos de les meravelles que vaig testar, així per fer-vos una mica d'enveja.

Un cuscús de verdures



I una gelatina de Maria LLuïsa i fuites (albercoc i cirera entre d'altres), que era absolutament genial. Però jo la faria amb gelatina en lloc de amb agar agar, cosa de gustos.
  

Per seguir fent enveja, tot va estar regadet amb uns excel·lents vins, un blanc Xarel·lo i un negre Criança de Montau de Sadurní masia del s. XV de la vila de Begues i un Cava Reserva de les mateixes bodegues.

Per  facilitar tota la feina que teniu per gaudir del Baix Llobregat, la gent del Parc Agrari han fet una App per Iphone i Android, busqueu per Parc Agrari a les AppsStores dels dos sistemes. L'eslògan de l'App, molt aconseguir és: El rebost de Barcelona. Jo ja la tinc!

Per cert si els francesos, tinguessin un espai així, prop de Paris no haguessin fet Eurodisney. Us animo doncs a visitar la zona del Parc, a buscar petits (o grans) productors de verdures que ja us dic ara que difícilment trobareu als Super, ni a aquestos mercats aparador on volen fruita de porcellana, tota igual, i que no els preocupa el sabor (gust + olor), ja que sembla que els tinguin solament per les fotos.

Salut i Baix Llobregat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario